maandag 27 augustus 2012

Ik maak een lichtblauwe jas voor Caleb.

Op een avond heb ik een stof gevonden en maakte de jas voor Caleb.
Ben gelijk voor TV kijken en naaien.


"Dus u bent gisteravond uit geweest in de regen, vader, met 
uw mooie nieuwe overjas",zei Calebs dochter.
"In mijn mooie nieuwe overjas",antwoorde Caleb en keek naar 
de drooglijn in de kamer, waaraan het gonje kledingstuk, tevoren 
beschreven, zorgvuldig was opgehangen om te drogen.
"Wat ben ik blij dat u die gekocht hebt,vader."
"En nog wel bij zo`n kleermaker,"zei Caleb. "Bepaald een chique
kleermaker. Hij is te mooi voor mij."

Uit boek van Charles Dickens.

 Volgende dag zag ik een licht zachtgroene jas. O, ik dacht dat een blauwe stof was.
Geen probleem. Ik ga jas verven i.p.v. water met lijmen als stijfsel.
 Lichtblauw verf heb ik beetje grauw gemengd.
 En natgeverfde jas knijpen zodat  "gekreukelde jas uit regen geweest " en over satestok in model brengen en laten drogen

 Zoek verschil?

2 opmerkingen:

  1. goed gelukt die jas! Leuk om je project te zien groeien.
    Miniatuur groeten, Aurora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend idee om die jas te schilderen, goed gedaan!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen

Stem op mij

http://www.poppenhuizen-miniaturen.nl/jomsocial/fotoalbums/8845-e-te-lindert/album.html?albumid=58